GROENLINKS HEERLEN (LIJST 9) vol in de campagne

GroenLinks Heerlen (LIJST 9) presenteert een zeer gevarieerde kandidatenlijst met opvallend veel hoogopgeleide en jonge kandidaten

De kandidatenlijst van GroenLinks Heerlen, aangevoerd door lijsttrekker en huidige fractievoorzitter Sajjad Rahnama’i (34) is zeer divers in samenstelling. In vergelijking met ander lijsten is het opvallend, dat het een zeer uitgebalanceerde kandidatenlijst betreft met oog voor man-vrouw verhouding, uiteenlopende leeftijden (van 22 t/m 75 jaar), hetero- en homoseksuelen en veel jongere en hoogopgeleide kandidaten. Naast de gepromoveerde arts, Sajjad Rahnama’i als lijsttrekker, staan er ook mensen als Ger Meesters (Oud-bankdirecteur), Jan Pieter Bode (huisarts), en Fer Gubbels (onderwijskundige) op de kandidatenlijst. De hoogste vrouw op de lijst, Sylvia Vaessen staat plaats 3 en is een bekend gezicht in sociaal Heerlen; ondermeer vanwege haar werkzaamheden bij bureau cliëntentelefoon van Alcander. Met jonge studenten als Nawid Daliry (22 jaar), Damaris Smit (23 jaar) en Simone Bode (27 jaar) heeft GroenLinks Heerlen één van de jongste kandidatenlijsten van de gemeente Heerlen. Opvallend is verder ook het aantal kandidaten van allochtone afkomst, namelijk 5 naast de lijsttrekker van onder andere Afghaans, Koerdisch en Iraanse afkomst!

Met een zeer uitgebreid en gedegen verkiezingsprogramma van 54 pagina’s en de genoemde gevarieerde en gebalanceerde kandidatenlijst, lijkt GroenLinks Heerlen (LIJST 9) goed voorbereid en klaar voor de strijd van de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014.